torsdag 23. februar 2012

Shopping i Tokyo...

 Hva er vel en ferie uten litt ferieshopping?
Veldig hyggelig å finne noe som man kan bruke hjemme i hverdagen.
Japan var ikke det helt store shoppestedet for meg...perfekt hvis du går etter dyre merkeklær eller Lolita/Goth/ og div. ungdomsstiler...
Men jeg fant da en hel haug med "nyttige bruksting" på 100YEN-butikkene (100Yen=ca7,5kr).



 Denne vakre flotte LILLA blomstervesken er derimot ikke derfra,den ble shoppet fra butikkene i Asakusa. Asakusa er en veldig gammel bydel i Tokyo med ett kjempetempel og en meget kjempestor lanterne som kjennetegn.
Her tilbringer mange japanere sin tid ,det er også flust med matboder rundt det hele med alt du kan tenke deg av spiselig. Kommer tilbake til det senere...
...men back to business...




Litt smått og godt!  Alt er jo så" Kawaii " i Japan..alltså det betyr SØT...:)
Er jo hjemlandet til Miss Kitty!




 Gullbelagte skjjer fra Mnt.Fuji,Lykkekatter og godis...

 Grønn te (som jeg fikk helt dilla på der nede,sunt også vet du),riskjeks...

 Deilige kaker og sjokolade i vakre pakninger fra Disney World...

 Typiske japanske kaker...


Ett par søte Kockechi dukker fikk jeg også med meg hjem...


Som den katteelsker jeg er så falt jo "Lykkekattene" helt i min smak!
Har glemt hvilken betydning hvilken arm som betydde hva...men den ene lykke i vennskap
...den andre lykke i forretninger...begge to alltså VELDIG lykke!!



 Hello Kitty...

 Tåsokkene har jeg men ikke skoene...




Litt "nyttige" bøker,kalendere,memolapper...




Holde orden på sko og smykker er jo bestandig veldig greit...

Kleshenger med bling-bling...

 Denne vesken og sminkepungen,Alice in Wonderland falt jeg pladask for!
Hvor ellers enn i Disneyland kan du finne dette!:)



En polkadot-ryggsekk sto også på ønskelisten...
...etter mange runder med meg selv (veeldig stort utvalg da) endte jeg opp med denne!



 Bør ikke akkurat fikle etter glidelåsen her!...


Litt fancy tape ble med hjem...

Her er dukkene vel plassert ved siden av kaniner fra Indiska,skål fra Tyrkia og lille Miri...
Litt ble det jo...:))))

1 kommentar:

  1. Hei.

    Liker de småtingene du fant. Og de små dukkene er jo så kule da.

    Håper alt er bra med deg.

    Klem Mona C

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...