onsdag 2. februar 2011

Buddha og Babouska...

Hva er det med meg og Buddhaer?
Faller bestandig for disse småknubbige skikkelser,
spesiellt med knallfarger.
De inngir kanskje en viss ro...og trygghet.


.                             Dissa ervervet jeg nylig på INDISKA...
                              (alle favorittfargene-LILLA-cerise-turkis-lime..)

 
.                                                 Denne har fulgt meg i 20-25 år...
                                                   Alt i denne hørnan er fra LOPPIS...
                                                Faller også lett for egyptiske guder,faraoer...

                                        En salig blanding av indisk,egyptisk og
                                        madonnaer..i det jeg kaller "Gudehjørnet"...

.                                          
                                            Alt er fra LOPPIS eller auksjon gjennom årenes løp...

.                                       En samling indiske dukker...
                                       (må vel nevnes at jeg jobbet i "indisk" butikk i ti år...)


.                  
                                           En trend som har dukket opp igjen er
                                          Babouskaene,russisk inspirert.
                                          Var nylig innom Søstrene Grene der det
                                          var innkommet i alle varianter.

                                         Hva med servietter kanskje?...


.
                                         ...eller "rydde"esker.
                                        Veldig gøyalt å dekorere seg med Babouskaer
                                       når man må ha på plaster også da...


                                        Disse damer har også fulgt meg en 20årstid...

.                                                
                                                    ...Babouskablyanten er vel litt yngre..
                                                  Fargene går litt mer over i rødtoner her,
                                                  LILLA-rosa er jo de siste årenes slager...



                           
                               Det passer jo og avslutte her med å tenne lys...:)

2 kommentarer:

  1. Jeg fikk en babushka for mange år siden jeg og. Tror det var 7 stk tilsammen. Den var jeg ille glad i, men nå vet jeg ikke hvor den er. Kjøpte 2 lilla i Liverpool før jul som kunne henges på juletreet. En til hver av jentene.

    Buddhaer har jeg ikke, men jeg har en gresk gud på sokkel. Og så har jeg en gresk gud hjemme... Hehe...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Ja...vi trenger alle våre egne Guder...:)
    ..og noen å tilbe...hihi..
    Klem klem.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...